Lanzan a campaña europea “Eat Original Desenmascara a túa comida”

Agricultores, gandeiros e consumidores unidos por unha etiquetaxe máis xusta e transparente
Publicado por o día 30/12/2018 na sección de Alimentación,OCU,Social

Lanzan a campaña europea “Eat Original Desenmascara a túa comida”

Consumidores e produtores de toda Europa uníronse para esixir unha etiquetaxe máis transparente que permita coñecer a orixe dos alimentos. A organización de consumidores OCU e a Unión de Pequenos Agricultores e Gandeiros (UPA) esperan recoller polo menos 40.000 firmas de apoio en España, máis dun millón en toda Europa, para que prospere esta Iniciativa Cidadá Europea que obrigue a que todos os produtos, sexan frescos ou manufacturados, informen claramente sobre o seu lugar de orixe.
 
Un 59% dos consumidores considera moi importante coñecer a orixe dos alimentos que compra e consome, segundo unha enquisa de OCU, e mesmo están dispostos a pagar ata un 10% máis por saber ese dato. Con todo, a normativa actual é imprecisa á hora de reflectir esa información na etiquetaxe dos produtos, sexan frescos ou manufacturados.
 
Os agricultores e gandeiros españois, pola súa banda, consideran que a falta de prezos xustos en orixe para os seus produtos é o principal problema para a supervivencia das súas explotacións. Os desequilibrios da cadea agroalimentaria provocan que os produtores se vexan incapaces de facer valer o seu traballo ante o seu destinatario final: os consumidores e consumidoras.
 
Co obxectivo de resolver este conflito e lograr unha mellor etiquetaxe para os alimentos, que mostre con claridade a orixe dos alimentos, organizacións de consumidores e de produtores de toda Europa –no caso de España, OCU e UPA– presentaron unha Iniciativa Cidadá Europea para instar á Comisión Europea a lexislar nese sentido.
 
Desde UPA sinalaron que o recoñecemento da orixe dos alimentos supoñerá unha posta en valor do traballo de produtores e produtoras. “Sen agricultores e gandeiros, non hai alimentos. A sociedade non pode esquecer iso”, sinalou Montse Cortiñas, vicesecretaria xeral da organización de agricultores. Á vez que lembraron que o recoñecemento da orixe non ten por que implicar un encarecemento dos produtos aos consumidores. “Non é a nosa intención”, aseguran. “Pero si unha repartición máis xusta das marxes ao longo da cadea”.
 
Desde OCU declararon que “se os agricultores queren dicir de onde veñen os seus produtos e os consumidores queremos coñecelo, por que a información pérdese polo camiño?” A organización explicou que as industrias e envasadores usan a orixe dos alimentos só cando cren que lles supón unha vantaxe competitiva, “non pensando nos dereitos do consumidor”, o que en 2018, “é inasumible”. “Recoñecer a orixe nin é difícil nin caro”, como en ocasións alégase por parte da industria co obxectivo non mostrar esta información, remarcaron.
 
Para prosperar, a iniciativa cidadá europea, denominada “ Eat Orixinal”, ten que contar co respaldo de polo menos un millón de cidadáns da UE. En España, UPA e OCU esperan recoller polo menos 40.000 apoios de forma física e a través da páxina web habilitada para o efecto: https://www.eatoriginal.eu/es.
 

Comentar noticia

Your email address will not be published.