A Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) lanzou a campaña “No te la juegues” na que solicita o apoio de todos os cidadáns para conseguir que se prohiba a publicidade de xogos de azar e apostas deportivas, como xa sucede noutros países próximos como Italia ou Bélxica.
Segundo OCU, do mesmo xeito que ocorre co alcol ou o tabaco, este tipo de publicidade debería estar prohibida (fóra da Lotería Nacional polas súas características particulares), pois a súa adicción constitúe un grave problema no ámbito da saúde mental e ten consecuencias potencialmente desastrosas para os afectados e as súas familias.
Desde que en 2011 autorizouse o xogo online, o gasto en xogos e apostas na internet e o número de usuarios non deixou de crecer. Segundo a Dirección Xeral de Ordenación do Xogo, entre 2012 e 2017, o gasto en apostas multiplicouse por 5, pasando de 1.380 a 7.538 millóns de euros. Tamén o número de páxinas de xogo online aumentou en pouco tempo, do mesmo xeito que os salóns de xogo.
Con respecto á publicidade, segundo datos da consultora Infoadex, en 2017 emitíronse 69.739 anuncios en televisión e rexistráronse máis de 2 millóns e medio de impresións publicitarias na internet sobre casas de apostas e casinos online. En 2018, esta cifra aumentou a 137.285 anuncios no caso da televisión e a máis de 14 millóns no caso das impresións publicitarias na internet.
Para OCU, o bombardeo de publicidade de apostas deportivas e xogos de azar ao que estamos sometidos fai que os consumidores en xeral e os máis vulnerables en particular (novos e persoas con adicción ao xogo ou outras adiccións), estean especialmente desprotexidos.
OCU cre ademais que a combinación da publicidade (presente de maneira masiva en todos os soportes, incluíndo plataformas moi utilizadas polos adolescentes, como Youtube ou webs deportivas) e de que os mozos teñan a posibilidade de xogar ao seu alcance, fan que estes sentan máis atraídos cara ao xogo, algo especialmente perigoso entre os menores, xa que iniciarse pronto nas apostas aumenta o risco de desenvolver este tipo de adicción.
A Organización de Consumidores e Usuarios xa denunciou a facilidade de acceso dos menores aos locais de xogos e apostas o pasado mes de decembro, cando realizou un estudo no que dous adolescentes (un deles menor de idade) visitaron 36 locais de seis cidades españolas e comprobaron que os menores puideron acceder sen ningún impedimento a 15 deles e mesmo puideron apostar en seis.
OCU critica ademais a participación de personaxes famosos e ídolos deportivos neste tipo de publicidade e solicítalles que abandonen esta actividade, polo ben da sociedade e especialmente, dos mozos. Pero non só eles, tamén os propios clubs de fútbol son patrocinados por estas casas de apostas, como ocorre no caso do Real Madrid e Codere. Por iso, a Organización xa se puxo en contacto coa liga, a Federación Española de Fútbol e os clubs deportivos de fútbol de primeira división para trasladarlles as súas peticións.
Outras peticións da campaña
Ademais de prohibir a publicidade, OCU pide a través desta campaña que se limite a proliferación de salóns de xogos e locais de apostas, especialmente preto das zonas máis vulnerables, establecendo unha distancia mínima con respecto a colexios, institutos, centros de formación e parques infantís.
Doutra banda, para evitar o acceso ao xogo dos menores, OCU pide que se esixan aos locais de apostas controis nos que sexa imprescindible probar a idade, con filtros de seguridade que identifiquen os usuarios na entrada ou no acceso á zona de apostas, así como que non se permita o uso de máquinas nas que se poida apostar sen filtros de identidade.
Ademais, OCU reclama que se aumenten as inspeccións en locais presenciais para asegurar que cumpren coa normativa, así como a necesidade de emprender campañas informativas e de concienciación dirixidas a pais, profesores e escolares que permitan sensibilizar sobre as consecuencias e riscos do xogo e as apostas.
Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.