O 20% dos usuarios non sabe se paga servizos adicionais no seu recibo de electricidade

A porcentaxe elévase ao 25% no caso do gas, onde é máis habitual
Publicado por o día 02/05/2019 na sección de Hogar,OCU,Social

O 20% dos usuarios non sabe se paga servizos adicionais no seu recibo de electricidade

Xa son máis de 10.000 os consumidores que se rexistraron www.quieropagarmenosluz.org. A campaña que OCU puxo en marcha para darlle a volta ao mercado da enerxía e que os fogares aforren na súa factura de enerxía.

Dos datos despréndese que Madrid é a provincia con maior número de inscritos (26%), seguida de Barcelona (9,5%). Madrid e Andalucía son as Comunidades Autónomas con máis inscritos, Navarra e A Rioxa as que menos.

Practicamente a metade dos inscritos (51%), busca mellorar a súa tarifa de electricidade. A 47% busca unha tarifa dual de luz e gas. Só a 2% busca exclusivamente mellorar a súa tarifa de gas.

OCU está a ofrecer durante toda a campaña un Recomendador, que permite ao usuario, entre outras cuestións, coñecer se ten o dereito para solicitar o bono social e valorar se a súa tarifa actual é competitiva ou non.

Os datos proporcionados polos inscritos permiten coñecer algunhas características do mercado da electricidade, e dan idea do profundo descoñecemento que os consumidores teñen sobre as súas facturas. O 20% dos usuarios descoñece se está a pagar servizos adicionais (normalmente de mantemento) no seu recibo da electricidade. A porcentaxe elévase ao 25% no caso do gas, onde é máis habitual. Estes servizos adicionais poden encarecer bastante a factura mensual dos consumidores. Un exemplo máis do descoñecemento que teñen os consumidores sobre canto e que pagan nas súas facturas de subministracións de enerxía.

O 15% dos usuarios consultou a través do “ Recomendador” de OCU se ten dereito ao bono social.

OCU lembra que unha das accións da campaña é a compra colectiva de enerxía, que ten como obxectivo permitir aos usuarios acceder a unha tarifa competitiva que lles permita aforrar na factura da luz e gas. Na pasada edición, os consumidores que participaron nesta compra colectiva obtiveron un aforro de 148 euros na súa factura anual da electricidade.

OCU lembra que as compras colectivas son o instrumento máis efectivo que teñen os consumidores para aforrar nun mercado complexo. Diversas autoridades, tanto no ámbito nacional como europeo, recoñecen as compras colectivas como un método que permite aos consumidores ter unha maior presenza e capacidade de decisión no mercado, polo que se inclúen entre as medidas e recomendacións que buscan aumentar a competencia no mercado.

Como sucede en todas as compras colectivas organizadas por OCU, a esta convocatoria convidouse a participar a todas as comercializadoras do mercado. Polo sistema de poxa determínase a mellor tarifa para os inscritos na compra colectiva que será comunicada a todos os participantes. Cuantos máis consumidores inscríbanse, maiores serán as posibilidades de aforro. Os consumidores interesados en aforrar na súa factura de luz e gas poden inscribirse na plataforma www.quieropagarmenosluz.org, de forma gratuíta e sen compromiso.