O 73% dos españois xa toma decisións de consumo por motivos éticos ou sustentabilidade

Segundo un estudo publicado por OCU e NESI, os cidadáns están preparados para consumir de maneira máis ética, pero enfróntanse con barreiras de falta de información, prezo e accesibilidade
Publicado por o día 12/02/2019 na sección de Alimentación,OCU,Social

O 73% dos españois xa toma decisións de consumo por motivos éticos ou sustentabilidade
A Organización de Consumidores e Usuarios (OCU), en colaboración co Foro NESI de Nova Economía e Innovación Social, realizou un estudo no que se analiza como son os consumidores de hoxe, cal é a súa relación coas novas economías (circular, verde, colaborativa, social e solidaria, feminista, finanzas éticas…), con que barreiras atópanse, e cales son as expectativas que depositan nas súas decisións de consumo para que contribúan a mellorar o mundo.
Os resultados do informe “Outro consumo para un futuro mellor” proveñen dunha enquisa representativa da poboación española a 1.284 persoas, as conclusións extraídas de tres grupos de discusión con consumidores comprometidos co consumo responsable, unha enquisa exploratoria a 340 persoas para medir os hábitos deste tipo de consumidores e de 26 entrevistas realizadas a expertos en consumo sustentable e novas economías.
Segundo despréndese do informe, os consumidores damos cada vez máis importancia aos aspectos éticos nas nosas compras. De feito, o 73% dos enquisados declara que ten en conta aspectos éticos e ecolóxicos nas súas decisións de consumo.
Ademais, o 62% dos españois cre que o seu consumo é unha ferramenta moi potente para cambiar o mundo e o 57% sente identificado coas mensaxes das novas economías ao servizo das persoas e do planeta, a pesar de que a maioría delas aínda non coñece ben estas iniciativas.
 
Doutra banda, o estudo revela que os consumidores que están receptivos a consumir de maneira máis sustentable atópanse con barreiras como a falta de información (60%), o prezo (58%), a accesibilidade (54%) ou mesmo a dificultade para atopar empresas responsables (52%).
 
En canto ao prezo, a pesar de que a miúdo as opcións certificadas como máis éticas, bio ou eco, son máis caras que as que non o están, o 10% dos enquisados recoñece que estaría disposto a pagar un sobrecusto sen condicións e para calquera tipo de produto. Esta porcentaxe amplíase lixeiramente se ese sobreprezo é pequeno (36%) ou se se trata de produtos específicos e que se refiren a cuestións coas que están especialmente sensibilizados (24%).
Segundo OCU, os consumidores son conscientes de que a coherencia completa é difícil de levar a cabo, pois hai moitos matices que se descoñecen, recíbese información contraditoria e é fácil que xurdan dilemas. Con todo, tamén é evidente que os usuarios españois practican xa un consumo máis consciente, reflexionan máis sobre o impacto das súas decisións e miran máis aló dos seus intereses individuais á hora de facer a compra.
 
Ademais, a enquisa tamén demostra que aquelas persoas que xa están implicadas nas novas economías (circular, verde, colaborativa, social e solidaria, feminista, finanzas éticas…) adoptan de maneira sistemática hábitos e decisións de consumo máis sustentables. E que existe correspondencia directa entre ideas e feitos: a máis conciencia dos problemas, máis hábitos de consumo sustentable adóptanse.
 
Para descargar o informe completo pique aquí