OCU presenta unha demanda colectiva contra Facebook por cesión irregular de datos

A Organización denuncia que Facebook incumpriu, entre outras, a normativa de protección de datos, ao non informar nin solicitar autorización expresa aos usuarios para a utilización dos seus datos
Publicado por o día 15/10/2018 na sección de OCU,Social

OCU presenta unha demanda colectiva contra Facebook por cesión irregular de datos

A Organización de Consumidores e Usuarios (OCU) presentou esta mañá unha demanda colectiva contra Facebook ante o Xulgado do Mercantil de Madrid por non informar nin solicitar autorización expresa aos usuarios para a utilización dos seus datos.

Así, a Organización denuncia que a rede social ha incumprido, entre outras, a Lei de Protección de Datos, non só cos usuarios afectados polo escándalo de Cambridge Analytica ou outros casos similares, senón con todos os usuarios de Facebook en España, cuxos datos foron recompilados e intercambiados sen que estes fosen informados nin outorgado a súa conformidade expresa.

Como compensación, OCU pide na demanda unha indemnización de, polo menos, 200 euros para cada usuario da rede social polo dano moral causado. Segundo OCU, esta cantidade debe ser a mínima que os usuarios deben recibir, tendo en conta os beneficios comerciais que Facebook obtivo á conta dos seus datos. Con todo, OCU aclara que será a Administración de Xustiza quen, en última instancia, avaliará o dano e deberá calcular a cantidade final da indemnización.

Ademais, a Organización de Consumidores e Usuarios pon de manifesto nesta demanda outros incumprimentos por parte da rede social, como a falta de transparencia nos termos e condicións do servizo ou a existencia de cláusulas abusivas no contrato, para as que OCU pide a súa nulidade e eliminación.

Con todo isto, OCU cre que os recentes escándalos relacionados coa filtración de datos dos usuarios de Facebook non son casuais e destaparon a verdadeira finalidade da rede social: un modelo de negocio amplo e complexo baseado na recompilación, utilización e monetización dos datos dos usuarios, sen que estes desen o seu consentimento expreso nin fosen informados respecto diso.

OCU lembra que, desde o comezo do escándalo de datos, as organizacións do grupo Euroconsumers de España (OCU), Portugal (Deco-Proteste), Italia (Altroconsumo) e Bélxica (Test- Achats) responsabilizaron a Facebook e enviáronlle unha advertencia con algunhas demandas moi claras en nome dos máis dun millón e medio de consumidores que representan.

Con todo, a pesar de que Marck Zuckerberg recoñeceu en varias ocasións que en Facebook “a información persoal do usuario compartiuse de maneira incorrecta”, a Organización sempre viu claro que a rede social non tivo ningunha intención de compensar aos usuarios polo uso indebido dos seus datos, polo que se viu finalmente obrigada a presentar esta demanda.

Para que os usuarios de Facebook poidan estar informados sobre os avances desta acción, OCU mantén aberta unha campaña na súa páxina web: www.misdatossonmios.org, na que tamén solicita o apoio dos consumidores para impedir que as empresas poidan seguir dispoñendo dos seus datos sen o seu consentimento e utilizalos no seu propio beneficio.

OCU e o resto das organizacións de Euroconsumers cren que os consumidores merecen máis respecto e recoñecemento do seu papel central na economía de datos, tal e como se expresou claramente no manifesto “My Data is Mine”, no que se reivindica que os usuarios deben ter control sobre os seus datos en todo momento e obter unha boa parte do valor creado polas compañías que utilizan os seus datos.