Aos sucesivos escándalos de Facebook por fallos de seguridade e cesión e comercialización de datos dos seus usuarios, agora súmase unha nova investigación de “The New York Times”, que denuncia o trato de favor por parte da rede social a importantes empresas tecnolóxicas.
Segundo o diario americano, a rede social ha compartido máis datos persoais dos seus usuarios con empresas tecnolóxicas como Microsoft, Amazon, Spotify ou Netflix dos que se deron a coñecer ata agora, o que lles permitiu consultar incluso as mensaxes privadas dos usuarios. Todo isto ocorría mentres a rede social defendía a privacidade da rede social e o seu líder, Mark Zuckerberg, “pedía perdón” aos seus usuarios polos fallos cometidos.
OCU considera lamentable os numerosos fallos de seguridade cometidos por Facebook e o uso e a comercialización que a rede social fai dos datos dos usuarios sen o seu consentimento expreso, algo que prexudica de forma directa a millóns de consumidores. Segundo OCU, este novo caso demostra, unha vez máis, o deixamento e falta de preocupación que a rede social ten sobre a privacidade e a seguridade dos datos dos seus usuarios.
Ademais da demanda colectiva presentada contra Facebook o pasado mes de outubro e a campaña que ten en marcha na súa páxina web para defender os dereitos e os intereses das persoas que usan esta rede social, a Organización de Consumidores e Usuarios pedirá agora á Axencia Española de Protección de Datos e á Comisión Nacional dos Mercados e da Competencia, que investiguen a Facebook nesta materia.
Por unha banda, OCU vai solicitar á Axencia Española de Protección de Datos que investigue a Facebook para comprobar se a rede social cumpre coa normativa en vigor en materia de tratamento datos persoais dos seus usuarios, se a súa Política de Datos está accesible na web e se é transparente nos seus termos e condicións, se elabora perfís específicos para cada usuario en función dos datos que o usuario compartiu coa plataforma, e, por último, se procedeu á venda deses datos ou perfís a terceiras empresas, para que, no seu caso, que se lle impoñan as correspondentes sancións.
Doutra banda, OCU ten previsto ademais solicitar á Comisión Nacional dos Mercados e da Competencia que investigue a Facebook para comprobar se son desleais as condutas que veñen realizando no mercado a través da rede social, se esta realiza prácticas agresivas que minguan a liberdade de elección dos usuarios, se omite información de maneira enganosa que afecta o comportamento económico dos usuarios e, por último, se o seu comportamento é contrario á boa fe e dilixencia profesional, para que, no seu caso, que se lle impoñan as correspondentes sancións.
A Organización de Consumidores e Usuarios ten en marcha a campaña Misdatossonmios.org para defender os dereitos e os intereses das persoas que usan esta rede social. Ata a data, máis de 44.000 persoas deron xa o seu apoio á campaña de OCU, para impedir que Facebook poida seguir dispoñendo dos datos dos consumidores sen o seu consentimento e utilizalos no seu propio beneficio.
Ademais, co obxectivo de que os usuarios sexan compensados polo uso dos seus datos sen o seu consentimento, OCU presentou o pasado mes de outubro unha demanda colectiva por cesión irregular de datos representando a todos os usuarios de Facebook en España.
Noticias de última hora en Vigo. Te contamos todo lo que sucede en nuestra ciudad. Desde los sucesos más relevantes hasta artículos de opinión y de interés.