Pedirán á AEPD e a CNMC que investiguen a Facebook

A Organización de Consumidores e Usuarios solicitará ás dúas autoridades competentes que investiguen a Facebook para que, en caso de estar a cometer irregularidades, impóñanlle as correspondentes sancións
Publicado por o día 30/12/2018 na sección de Internet,OCU,Social

Pedirán á AEPD e a CNMC que investiguen a Facebook
Aos sucesivos escándalos de Facebook por fallos de seguridade e cesión e comercialización de datos dos seus usuarios, agora súmase unha nova investigación de “The New York Times”, que denuncia o trato de favor por parte da rede social a importantes empresas tecnolóxicas.
 
Segundo o diario americano, a rede social ha compartido máis datos persoais dos seus usuarios con empresas tecnolóxicas como Microsoft, Amazon, Spotify ou Netflix dos que se deron a coñecer ata agora, o que lles permitiu consultar incluso as mensaxes privadas dos usuarios. Todo isto ocorría mentres a rede social defendía a privacidade da rede social e o seu líder, Mark Zuckerberg, “pedía perdón” aos seus usuarios polos fallos cometidos.
 
OCU considera lamentable os numerosos fallos de seguridade cometidos por Facebook e o uso e a comercialización que a rede social fai dos datos dos usuarios sen o seu consentimento expreso, algo que prexudica de forma directa a millóns de consumidores. Segundo OCU, este novo caso demostra, unha vez máis, o deixamento e falta de preocupación que a rede social ten sobre a privacidade e a seguridade dos datos dos seus usuarios.
 
Ademais da demanda colectiva presentada contra Facebook o pasado mes de outubro e a campaña que ten en marcha na súa páxina web para defender os dereitos e os intereses das persoas que usan esta rede social, a Organización de Consumidores e Usuarios pedirá agora á Axencia Española de Protección de Datos e á Comisión Nacional dos Mercados e da Competencia, que investiguen a Facebook nesta materia.
 
Por unha banda, OCU vai solicitar á Axencia Española de Protección de Datos que investigue a Facebook para comprobar se a rede social cumpre coa normativa en vigor en materia de tratamento datos persoais dos seus usuarios, se a súa Política de Datos está accesible na web e se é transparente nos seus termos e condicións, se elabora perfís específicos para cada usuario en función dos datos que o usuario compartiu coa plataforma, e, por último, se procedeu á venda deses datos ou perfís a terceiras empresas, para que, no seu caso, que se lle impoñan as correspondentes sancións.
 
Doutra banda, OCU ten previsto ademais solicitar á Comisión Nacional dos Mercados e da Competencia que investigue a Facebook para comprobar se son desleais as condutas que veñen realizando no mercado a través da rede social, se esta realiza prácticas agresivas que minguan a liberdade de elección dos usuarios, se omite información de maneira enganosa que afecta o comportamento económico dos usuarios e, por último, se o seu comportamento é contrario á boa fe e dilixencia profesional, para que, no seu caso, que se lle impoñan as correspondentes sancións.
 
A Organización de Consumidores e Usuarios ten en marcha a campaña Misdatossonmios.org  para defender os dereitos e os intereses das persoas que usan esta rede social. Ata a data, máis de 44.000 persoas deron xa o seu apoio á campaña de OCU, para impedir que Facebook poida seguir dispoñendo dos datos dos consumidores sen o seu consentimento e utilizalos no seu propio beneficio.
 
Ademais, co obxectivo de que os usuarios sexan compensados polo uso dos seus datos sen o seu consentimento, OCU presentou o pasado mes de outubro unha demanda colectiva por cesión irregular de datos representando a todos os usuarios de Facebook en España.