Piden multas exemplarizantes para Facebook pola cesión irregular de datos

Estados Unidos prevé unha sanción récord para a rede social polo caso de filtración de datos á consultora Cambridge Analítica e a Autoridade Italiana da Competencia xa lle multou coa sanción máis alta imposta ata agora en Europa por leste mesmo motivo
Publicado por o día 27/01/2019 na sección de OCU,Internet,Social

Piden multas exemplarizantes para Facebook pola cesión irregular de datos
Segundo publicaron algúns medios de comunicación en Estados Unidos, Facebook podería afrontar nas próximas semanas unha multa récord neste país polo caso de Cambridge Analítica.
 
Pola súa banda, a Autoridade Italiana da Competencia (AIC) impuxo o pasado mes de decembro unha multa de 10 millóns de euros á rede social pola falta de transparencia no uso de datos e a explotación económica da información dos usuarios sen informarlles de forma adecuada e sen contar co consentimento adecuado destes.
 
Esta foi a sanción máis alta imposta ata agora en Europa contra Facebook a raíz do escándalo Cambridge Analytica, polo que Facebook cedeu datos de millóns de usuarios a diferentes empresas sen o seu consentimento.
 
OCU cre que estas sancións supoñen un paso importante para acreditar as prácticas contrarias á normativa que Facebook impuxo aos usuarios. Con todo, a Organización de Consumidores lamenta que no noso país a lexislación non permita unhas sancións millonarias que resulten eficaces para evitar os abusos das empresas contra os consumidores.
 
A Organización de Consumidores e Usuarios ( OCU) presentou o pasado mes de outubro unha demanda colectiva contra Facebook por incumprir, entre outras, a Lei de Protección de Datos, non só cos usuarios afectados polo escándalo de Cambridge Analytica ou outros casos similares, senón con todos os usuarios de Facebook en España, cuxos datos foron recompilados e intercambiados sen que estes fosen informados nin outorgado a súa conformidade expresa. Por iso, a Organización de Consumidores esixe unha compensación de 200 euros para todos os usuarios de Facebook en España.
 
Así mesmo, a Organización de Consumidores e Usuarios tamén pediu á Axencia Española de Protección de Datos e á Comisión Nacional dos Mercados e da Competencia, que investiguen a Facebook nesta materia e que, en caso de estar a cometer irregularidades, impóñanlle as correspondentes sancións.
 
Todas estas accións enmárcanse na campaña # misdatosonmios iniciada polas organizacións irmás de consumidores de Bélxica (Test- Achats), Italia ( Altroconsumo), Portugal ( DECOProTeste) e OCU, que subscribiron máis de 150.000 usuarios en Europa, máis de 41.000 deles en España.