Un estudo sinala que o 32% dos paquetes enviados chegan ao seu destino despois data prevista

Correos e Correos Express seguen sendo as compañías preferentes en España e foron as utilizadas por un 60% dos enquisados que mandaron un paquete nos pasados doce meses
Publicado por o día 23/09/2019 na sección de OCU,Social

Un estudo sinala que o 32% dos paquetes enviados chegan ao seu destino despois data prevista

A Organización de Consumidores e Usuarios levou a cabo un estudo sobre a satisfacción dos cidadáns cos servizos de Correos e de envío de paquetes. Os datos da enquisa revelan que por máis que a satisfacción xeral sexa notable e que ningunha compañía suspenda, non faltan os inconvenientes, as demoras e os extravíos. Algo que ocorre en maior medida con algúns transportistas e nalgunhas cidades.

Correos é unha das últimas herdeiras dos antigos monopolios estatais que segue en mans públicas. E segundo OCU, a pesar da liberación do sector, a súa extensa implantación territorial garántelle seguir sendo a referencia primordial á hora de enviar cartas. Un servizo que, ademais e contra o que podería crerse, a maioría aínda utiliza: dous de cada tres enquisados selou polo menos unha carta ordinaria o pasado ano e preto da metade unha certificada. A media de envíos, ademais, é elevada: confíanse a Correos catro cartas ordinarias por persoa e ano.

Respecto a a eficacia e seguridade dos envíos, a análise de OCU revela que o 41% de usuarios do servizo nacional postal tivo polo menos un problema co envío ou recepción de cartas nos últimos doce meses. O máis común (ocorreulle a unha cuarta parte dos que tiveron contratempos), é un atraso de máis dunha semana nas cartas recibidas. Tampouco é raro que cheguen cartas deterioradas (ocorreulle algunha vez a un 15% de usuarios), que se entreguen en direccións erróneas ou, mesmo, que aquelas que envían nunca cheguen a destino (9%) ou que non o fagan as que lles mandaron (11%).

Ademais, segundo a enquisa, as incidencias son bastante máis elevadas nunhas cidades que noutras. Por exemplo, mentres que é raro que a murcianos, bilbaínos ou cordobeses non lles chegue unha carta que esperaban, malagueños ou grancanarios sofren ese inconveniente bastante máis a miúdo. E mentres que os envíos que se demoran moito en chegar son raros en Zaragoza, Murcia ou Valladolid, en Palma son moi frecuentes. Ademais, de igual maneira que en Vigo ou Bilbao é moi estraño recibir correo deteriorado ou danado, en Alacante e Málaga é algo bastante máis habitual.

A pesar destas diferenzas, a nivel nacional o 49% mostrouse moi satisfeito co servizo en xeral de Correos e o 9% moi insatisfeito.

En resumo, o informe de OCU pon de manifesto que os usuarios de Correos en Valladolid, Vigo ou Valencia son os que sufriron menos problemas postais durante os últimos doce meses e os de Las Palmas de Gran Canaria, os que máis. Uns contrastes na calidade do servizo de máis de dez puntos de diferenza entre a cualificación dos máis satisfeitos (cordobeses e murcianos) e a dos que non o están tanto: barceloneses, malagueños e grancanarios.

Oficinas de Correos: prestacións moi desiguais nas distintas cidades

A análise de OCU desprende que os enquisados utilizaron case exclusivamente as oficinas postais para facer envíos ou recibir cartas e paquetes. Outros servizos, tales como pagar multas e recibos ou mandar xiros, foron testemuñais. Pero a súa satisfacción tamén foi bastante distinta segundo o seu lugar de residencia: así, os valencianos e unha vez máis os murcianos saíron bastante máis compracidos que os usuarios de Zaragoza, Barcelona e Bilbao.

Nesa valoración inflúen distintos factores. Os máis importantes son, con diferenza, o tempo de espera e a competencia do persoal. No primeiro aspecto, a atención mellor valorada pola súa rapidez é a que se prestou en Valencia. No segundo, os empregados murcianos, cordobeses, sevillanos e valencianos sobresaen segundo os enquisados á hora de saber o que se traen entre mans.

Pero non son as únicas diferenzas detectadas na enquisa. Por exemplo, as únicas oficinas que destacan pola ausencia de barreiras arquitectónicas son as de Las Palmas de Gran Canaria. As oficinas de Palma, en cambio, son as que máis persoas din que se atopan lonxe para ir a pé desde a súa casa. E ata en cinco cidades (Zaragoza, Palma, Madrid, Xixón e Alacante) a satisfacción co número de mostradores dedicados a atender ao público é baixa.

En resumo, OCU destaca que, aínda que a marca Correos sexa común en todo o estado, as prestacións son bastante desiguais ao longo e ancho do mesmo.

Paquetería e risco de atraso: ningunha compañía queda libre del

Correos e Correos Express seguen sendo as compañías preferentes en España e foron as utilizadas por un 60% dos enquisados que mandaron un paquete nos pasados doce meses. Con todo, a Organización destaca que existen moitas outras empresas que compiten con Correos, sobre todo no que concierne ao transporte de paquetería. DHL, MRW e Seur foron o tres máis usadas polos enquisados despois de Correos e Correos Express. As dúas primeiras, ademais, ofreceron un servizo máis satisfactorio aos seus clientes que a compañía estatal e a súa filial e, xunto con FedEx, UPS e Nacex, obtiveron as cualificacións máis altas.

A análise de OCU pon de manifesto que, entre os motivos ao seu favor, Fedex ten o servizo mellor valorado de rastrexo de paquetes e tamén a mellor nota en custo do servizo, tempo de entrega ou variedade de produto e tarifas. Pola súa banda, Nacex é a compañía na que maior porcentaxe de paquetes foron entregados intactos: un 95%. E o 5% restante tiña algún dano de pouca consideración. Un bo rexistro do que, segundo OCU, non poden presumir Correos, Correos Express ou Seur.

No extremo oposto atópanse Envialia e, sobre todo, Tourline Express, que son as compañías que menos satisfán aos seus clientes, con valoracións particularmente baixas no que concierne a respectar os tempos previstos de entrega. Aínda que os atrasos son comúns en todas partes: o 32% do total dos envíos chegan despois da data prevista.

OCU cre que estas experiencias poden servir para orientar aos consumidores á hora de confiar os seus paquetes e pedidos a unha ou outra empresa. Especialmente á vista de que o uso de comparadores destes servizos aínda non está moi estendido. Só un 10% consultounos antes de mandar o seu paquete. Quen así obraron, atoparon unha experiencia máis satisfactoria en Packlink que en Compararenvíos.