FACUA denuncia a Dell por non entregar portátiles que vendeu desde a súa web por 35 e 39 euros #AfectadosDell

Solicita a apertura dun expediente sancionador á Dirección Xeral de Consumo da Comunidad de Madrid, onde a empresa ten sede social en España.
Publicado por o día 07/06/2019 na sección de Social,FACUA

FACUA denuncia a Dell por non entregar portátiles que vendeu desde a súa web por 35 e 39 euros #AfectadosDell
FACUA-Consumidores en Acción presentou a primeira denuncia contra Dell por non entregar os portátiles que vendeu desde a súa web por menos de 40 euros a finais de maio. A asociación dirixiuse á Dirección Xeral de Consumo da Comunidad de Madrid, onde a empresa ten sede social en España, para solicitarlle a apertura dun expediente sancionador por infrinxir a normativa de protección dos consumidores ao cancelar unilateralmente contratos de compravenda subscritos con multitude de usuarios.
 
FACUA puxo en marcha unha plataforma de # AfectadosDell para informarlles sobre os seus dereitos e potenciar as reclamacións contra a multinacional estadounidense #a fin de que cumpra os contratos de compravenda e entregue os equipos aos consumidores. Trátase de oito modelos de portátiles Dell Inspirion 5000 e 7000 que ofertou o pasado 23 de maio por 35 e 39 euros. Os usuarios poden sumarse a través da web FACUA.org/AfectadosDell.
 
Aínda que Dell asegura que ofertou os equipos a prezos tan baixos como consecuencia dun erro, FACUA considera que está obrigada a entregalos. E é que as compras non só se tramitaron de maneira automática desde a web da compañía, senón que pasadas varias horas esta enviou unha mensaxe de correo electrónico a cada usuario no que lle comunicaba a “confirmación do pedido”, as características técnicas do produto adquirido, as cláusulas do contrato de compravenda formalizado e a data de entrega.
 

A argumentación de FACUA

 
Coa intención de evitar eventuais erros, a empresa se reserva a facultade de “revisar” cada pedido realizado a través da súa tenda online e considera que “non se formalizará un contrato (…) a menos ou ata que Dell acepte o seu pedido mediante unha confirmación do pedido por escrito”. Aínda que FACUA considera que esta práctica é xuridicamente cuestionable, é un elemento crave para argumentar que precisamente a compañía revisou todos os pedidos de portátiles que vendeu a prezo de ganga e deu os contratos por formalizados ao enviar a cada comprador unha mensaxe varias horas despois no que lles informaba da “confirmación do pedido”.
 
Na súa denuncia, FACUA argumenta que “mesmo dando por posible que un empregado puidese cometer un fallo na introdución do prezo no mostrario da tenda online (debendo destinar a denunciada máis recursos para os efectos de evitar o erro humano), non parece razoable que tal erro puidese ademais traspasar o proceso de ‘revisión’ dos pedidos, xa que non parece que o mesmo poida ter máis obxecto que controlar a dispoñibilidade dos produtos e o prezo dos mesmos”.
 
FACUA argumenta que os pedidos formalizados polos usuarios contan con todos os requisitos recolleitos na Lei de Servizos da Sociedade da Información e de Comercio Electrónico, as leis estatal e autonómica de defensa dos consumidores e o Código Civil para considerar que Dell está obrigada a entregar os portátiles aos prezos ofertados.
 

Práctica sancionable

 
Así mesmo, a asociación sinala na súa denuncia que o incumprimento das obrigacións contractuais subscritas por Dell cos compradores dos seus equipos implica a comisión dunha infracción á lexislación de defensa dos consumidores, polo que debe ser obxecto de sanción económica por parte da autoridade de consumo autonómica, que tamén ten a potestar para impoñerlle a entrega dos produtos.
 
No caso da Lei 11/1998, do 9 de xullo, de Protección dos Consumidores da Comunidad de Madrid, trataríase dunha vulneración do seu artigo 50, relativo á “normalización técnica, comercial e de prestación de servizos”. Así, Dell infrinxiría “o deber de veralicidad informativa ou publicitaria na venda de bens e produtos” e estaría a incorrer en “a negativa inxustificada a satisfacer as demandas do consumidor”.
 
Ademais da multa, FACUA lembra que a lexislación estatal de defensa dos consumidores faculta ás autoridades autonómicas para obrigar ás empresas para cumprir coas súas obrigacións. Así, o artigo 48 do texto refundido da Lei Xeral para a Defensa dos Consumidores e Usuarios establece, conforme ao previsto no artigo 28 da Lei de Réxime Xurídico do Sector Público, que “no procedemento sancionador poderá esixirse ao infractor a reposición da situación alterada pola infracción ao seu estado orixinal e, no seu caso, a indemnización de danos e prexuízos probados e causados ao consumidor”.