FACUA móstrase contraria á cobranza de peaxes en autovías gratuítas que expón o Ministerio de Fomento

A asociaci√≥n critica que se todos os condutores deben pagar a mesma cantidade para transitar por unha estrada, a medida terminar√° prexudicando a t√©√Īenos menos poder adquisitivo.
Publicado por o d√≠a 13/08/2019 na sección de FACUA,Social

FACUA móstrase contraria á cobranza de peaxes en autovías gratuítas que expón o Ministerio de Fomento

FACUA-Consumidores en Acción móstrase contraria á cobranza de peaxes en autovías gratuítas que expuxo o Ministerio de Fomento, cuxo suposto fin sería custear o mantemento das infraestruturas e o impacto ambiental.
 
A asociaci√≥n considera que o mantemento das estradas estatais debe financiarse a trav√©s dos Orzamentos Xerais do Estado, de maneira que o di√Īeiro necesario para que as v√≠as estean en bo estado salga dos impostos directos dos cidad√°ns.
 
As√≠, FACUA critica que esta medida, ao expor que todos os condutores deban pagar a mesma cantidade para transitar por unha estrada, finalmente terminar√° afectando m√°is os usuarios que te√Īen menos poder adquisitivo, que sufrir√°n un prexu√≠zo maior para poder facer uso de v√≠as que son de titularidade p√ļblica.
 
A asociación tamén advirte de que esa clase de peaxes incentivaría a utilización de estradas nacionais, onde a sinistralidade é máis alta e que, en moitos casos, non están mantidas correctamente polo Estado. Desta forma, existirían dous tipos de condutores: un cun nivel adquisitivo máis alto, que podería transitar polas autovías, e outro que, debido a non poder facer fronte ao pago, enfrontaríase a estradas cun maior risco de accidente e en peores condicións.
 
De igual forma, esta medida supo√Īer√≠a un claro prexu√≠zo para aqueles usuarios que non viven en grandes n√ļcleos urbanos, que te√Īen que usar estas v√≠as de forma habitual para os seus desprazamentos a centros de traballo, colexios, hospitais, etc. Ademais, a asociaci√≥n tam√©n critica que esta soluci√≥n exposta por Fomento consistir√≠a nun aut√©ntico “copagamento” ou ” repago”, ao obrigar aos usuarios para financiar unhas infraestucturas que xa pagaron a trav√©s dos impostos.
 
Por √ļltimo, FACUA insta o Goberno a, se un dos motivos desta peaxe √© custear o impacto ambiental, incentivar a adquisici√≥n de veh√≠culos menos contaminantes, ademais de investigar e garantir a eficacia destes veh√≠culos para evitar novos casos como a fraude de emisi√≥ns de Volkswagen, e garantir un transporte p√ļblico con infraestruturas suficientes e a un prezo alcanzable.
 
Segundo informou o diario El Pa√≠s, o Ministerio que dirixe Jos√© Luis √Ābalos expuxo esta soluci√≥n como forma de custear o mantemento das infraestruturas e o impacto ambiental, as√≠ como para reducir a peaxe das autoestradas que a√≠nda est√°n mans privadas. Fomento asegurou que se tratar√≠a dun pago “simb√≥lico”, dez veces inferior ao que agora te√Īen as autoestradas de pago.
 
O Ministerio tam√©n afirmou que con esta medida o usuario, de forma global, non vai pagar m√°is que agora pola utilizaci√≥n de v√≠as de gran capacidade (autov√≠as e autoestradas) xa que aquelas cuxa concesi√≥n finalice van liberar da peaxe que soportan actualmente. “O pago ser√≠a m√°is uniforme en todo o territorio”, sinalaron fontes ministeriais ao Pa√≠s.