Transavia Airlines elimina o seu 902 de atención ao cliente e debe pagar unha multa tras a denuncia de FACUA

A Dirección Xeral de Consumo do Govern balear sancionou á compañía aérea como consecuencia dunha reclamación da asociación por unha infracción da lei de protección dos consumidores.
Publicado por o día 14/06/2019 na sección de FACUA,Social

Transavia Airlines elimina o seu 902 de atención ao cliente e debe pagar unha multa tras a denuncia de FACUA
Tras a denuncia de FACUA-Consumidores en Acción, a compañía aérea Transavia Airlines substituíu a súa liña 902 de atención ao cliente por un número con prefixo xeográfico e terá que abonar unha multa imposta pola autoridade de consumo de Baleares “pola comisión dunha infracción administrativa en materia de defensa dos consumidores e usuarios”.
 
A Dirección Xeral de Consumo do Govern balear abriu expediente sancionador á compañía aérea tras recibir a denuncia da asociación en 2017. Neste caso, Transavia non se acolleu ao sistema de redución de sancións establecido na lei autonómica de protección aos consumidores, que require que preste a súa conformidade co contido da resolución de inicio do expediente e renuncie a formular alegacións ou calquera tipo de recurso.
 
Por iso, a aerolínea deberá pagar á administración balear unha sanción de 4.500 euros e cambiou o teléfono de alto custo que tiña para atender as consultas e queixas dos clientes por unha liña con prefixo de Barcelona (93). As chamadas aos 902 supoñen un sobrecusto que infla a factura dos usuarios xa que non están incluídas nos bonos e tarifas planas que ofertan as compañías de telecomunicacións, a diferenza das que se fan a fixos con prefixo xeográfico ou a liñas con numeración móbil nacional.
 

Denuncias de FACUA

 
FACUA presentou ao redor dun centenar de denuncias contra empresas que utilizan liñas 902 e ten en marcha a campaña #Stop902 para mobilizar aos usuarios contra este tipo de abusos nos teléfonos de atención ao consumidor. Os usuarios poden sumarse a ela na web FACUA.org/Stop902.

A asociación lamenta a absoluta pasividade respecto diso por parte da inmensa maioría de autoridades autonómicas de protección ao consumidor -de momento, só Baleares está a abrir expedientes sancionadores- e da Axencia Española de Consumo, Seguridade Alimentaria e Nutrición ( Aecosan) do Ministerio de Sanidade, Consumo e Benestar Social.
 
O texto refundido da Lei Xeral para a Defensa dos Dereitos dos Consumidores establece no seu artigo 21 que os teléfonos de atención ao cliente nos sectores onde non sexa obrigatoria a súa gratuidade ( telecos, electricidade e gas) non poden supoñer “un custo superior ao da tarifa básica”, polo que se son de pago, só resultan admisibles liñas móbiles ou fixos con prefixo xeográfico. O texto transpone ao ordenamento xurídico español a directiva europea de dereitos dos consumidores (Directiva 2011/83, do 25 de outubro de 2011).
 
De igual forma, o Tribunal de Xustiza da Unión Europea ( TJUE), no asunto C-568/15, despexou as dúbidas sobre posibles interpretacións da normativa ao concluír que o citado concepto de “tarifa básica” que esixe a Directiva 2011/83/UE para os servizos telefónicos de atención das empresas aos consumidores non pode permitir ningún prefixo nin ningún número que exceda do “custo dunha chamada a unha liña telefónica fixa xeográfica ou móbil estándar”.