Transversalización de xénero en ámbitos estratéxicos, distintivos para centros ou unha ludoteca provisional, propostas do III Plan de Igualdade da UVigo

O reforzo da formación con perspectiva de xénero é outro dos obxectivos centrais do plan
Publicado por o d√≠a 22/07/2020 na sección de Galicia,Universidade de Vigo,Vigo

Transversalización de xénero en ámbitos estratéxicos, distintivos para centros ou unha ludoteca provisional, propostas do III Plan de Igualdade da UVigo

“Este plan def√≠nese pola vontade de dar resposta a todas as demandas da comunidade universitaria de acadar unha sociedade m√°is xusta e de maior calidade, que coloque a ‘vida’ no centro”. Con estas palabras resume a directora da Unidade de Igualdade da UVigo, √Āgueda G√≥mez, o esp√≠rito do III Plan de Igualdade, que a instituci√≥n acad√©mica acaba de po√Īer a¬†exposici√≥n p√ļblica¬†na procura das achegas da comunidade universitaria, “que √© a √ļnica forma de que considere este plan como propio, a trav√©s dos procesos de participaci√≥n democr√°tica no proceso de elaboraci√≥n do mesmo”, sinala G√≥mez.

O novo Plan, a√≠nda que ten un car√°cter continuista respecto do seu antecesor e mant√©n a estrutura en catro eixos principais, afonda, segundo a directora da Unidade de Igualdade en certos √°mbitos vinculados a estas catro li√Īas de traballo, “con propostas de acci√≥ns innovadoras que pensamos que poden axudar √° consecuci√≥n dos obxectivos propostos”. As√≠, no primeiro eixe,¬†Cultura e igualdade na UVigo, o novo plan incorpora un distintivo de igualdade que se outorgar√° aos centros que cumpran unha serie de requisitos a prol da igualdade nos plans de estudo, materias e contidos con perspectiva de x√©nero, paridade nos cargos, etc, e que se concretar√° nun premio monetario que deber√° utilizarse para realizar m√°is actividades que fomenten a igualdade de oportunidades entre homes e mulleres.

No caso do Eixe II,¬†Proxecci√≥n social da UVigo¬†con perspectiva de x√©nero, mant√©√Īense moitas das actividades anteriores e incorp√≥rase “unha moi ambiciosa”, reco√Īece √Āgueda G√≥mez, favorecer o dese√Īo de orzamentos con perspectiva de x√©nero. Neste sentido o documento apunta que tradicionalmente os orzamentos p√ļblicos foron sempre tratados como ¬ęcegos ao x√©nero¬Ľ, de xeito que a s√ļa planificaci√≥n, realizaci√≥n e posta en funcionamento afectaba supostamente de xeito igualitario a mulleres e homes. “Non obstante, a neutralidade de x√©nero nas finanzas p√ļblicas non existe, pois const√°tase que a ausencia da an√°lise de x√©nero na realizaci√≥n dos orzamentos traducirase en impactos ben distintos para mulleres e homes”, explica √Āgueda G√≥mez, que apunta que a situaci√≥n da desigualdade entre mulleres e homes obriga a ter en conta a perspectiva de x√©nero no conxunto de decisi√≥ns econ√≥micas relativas √° planificaci√≥n e √° xesti√≥n dos orzamentos: que bens e servizos producir, como producilos e a quen dirixir esa produci√≥n. Neste mesmo apartado, o plan segue a incidir na transversalidade de x√©nero ou¬†mainstreaming¬†en √°mbitos considerados estrat√©xicos como a responsabilidade social; prevenci√≥n de riscos laborais, “as salas de lactaci√≥n foron unha acci√≥n neste senso”, lembra a directora da Unidade; as√≠ como na calidade, cooperaci√≥n; asesor√≠a legal ou nas axudas de acci√≥n social.

Reforzar a docencia con perspectiva de xénero e ludoteca ocasional

Co obxectivo principal de “intentar reducir as fendas de x√©nero en todos os espazos universitarios para acadar unha instituci√≥n m√°is xusta e respectuosa cos dereitos humanos, ademais de favorecer unha ciencia sen nesgos de x√©nero para aspirar √° excelencia cient√≠fica”, detalla √Āgueda G√≥mez, o III Plan de Igualdade demorou a s√ļa elaboraci√≥n “m√°is do desexado” debido, por unha banda, ao participativo do proceso e, pola outra, ao contexto extraordinario derivado da covid-19.

Partindo dunha avaliaci√≥n do grao de cumprimento do anterior plan, no que se conclu√≠u que se fixera m√°is do 50% do establecido, o III Plan de Igualdade achega ao Eixe III,¬†Docencia, investigaci√≥n e transferencia de co√Īecemento con perspectiva de x√©nero, o que a directora da Unidade de Igualdade considera m√°is novo: o reforzamento da incorporaci√≥n da docencia con perspectiva de x√©nero cunha oferta formativa en li√Īa, que xa se est√° a desenvolver co Itinerario Virtual de Formaci√≥n en Xenero; o reflotamento do m√°ster propio de x√©nero “tan exitoso como o que houbo hai uns anos”, as√≠ como facilitar ferramentas gratu√≠tas para incorporar a perspectiva de x√©nero na docencia, como vai ser a publicaci√≥n de once gu√≠as docentes con perspectiva de x√©nero que abranguen √°mbitos como Inform√°tica, Dereito, F√≠sica ou Historia. Respecto do √°mbito da investigaci√≥n e transferencia, o plan ¬†avoga por continuar coa coordinaci√≥n que se est√° a manter con esta vicerreitor√≠a “de forma moi satisfactoria”, sinala a directora da Unidade de Igualdade.

Respecto do Eixe IV,¬†Condici√≥ns sociolaborais¬†con perspectiva de x√©nero, as novidades principais pasan pola creaci√≥n dunha ludoteca ocasional para cubrir as necesidades puntuais do persoal en relaci√≥n coa conciliaci√≥n para eventos, congresos ou atender os momentos entre o tempo laboral e a apertura das escolas. A incorporaci√≥n dos est√°ndares do selo HRS4R; valorar a viabilidade de f√≥rmulas destinadas a favorecer o coidado de familiares ata o segundo grao de consanguinidade ou afinidade, m√°is al√° dos permisos de hospitalizaci√≥n; crear unha rede de profesorado, persoal de administraci√≥n e servizos e alumnado para apoiar as persoas v√≠timas de acoso sexual, acoso por raz√≥n de sexo e violencia de x√©nero, e difundir os protocolos de actuaci√≥n nestes casos; e promover, na medida do posible, a inclusi√≥n de medidas de acci√≥n positiva nos criterios de promoci√≥n profesional da universidade, sempre respectando os criterios de calidade e competencia, similar a medida de “acci√≥n positiva” aprobada o pasado ano para as convocatorias de docencia, investigaci√≥n e transferencia propias da UVigo, son outras medidas contempladas neste cuarto eixo do Plan.

Asi mesmo, no caso do traballo remoto, “mal chamado teletraballo”, puntualiza G√≥mez, coa covid-19, considera a directora da Unidade de Igualdade que se amosou como un complemento para a conciliaci√≥n “pero non como a soluci√≥n, polo que avogamos por favorecer acci√≥ns que harmonicen o traballo presencial habitual co traballo remoto para actividades concretas: formaci√≥n en li√Īa ou algunhas reuni√≥ns de traballo”.

Un plan que re√ļne as actuais demandas sociais

O documento, que parte da proposta da Comisi√≥n de Igualdade, a partir dun primeiro borrador elaborado pola Unidade de Igualdade, foi incorporando no seu proceso de redacci√≥n as achegas de cada unha das persoas que integran a comisi√≥n, as√≠ como dos enlaces de igualdade que hai en cada centro. Desde o pasado luns, coa s√ļa exposici√≥n p√ļblica a toda a comunidade universitaria, √°brese un prazo dun mes para a presentaci√≥n de alegaci√≥ns a este III Plan de Igualdade da Universidade de Vigo, “no que quixemos aunar as actuais demandas sociais acorde cos tempos actuais do¬†#Metoo; # Hermanayositecreo; #Ninunhamenos e da importancia central dos coidados para a supervivencia social, que coa covid-19 p√ļxose no centro da axenda p√ļblica”, sinala √Āgueda G√≥mez, que destaca a importancia do compromiso do equipo de goberno e de toda a comunidade en xeral coa igualdade, para acadar os obxectivos deste plan e incluso amplialos indo m√°is al√≥.

Comentar noticia

Your email address will not be published.