En Marea presenta o seu proxecto de Lei para configurar un verdadeiro sistema de rendas mínimas no noso país

Publicado por o d√≠a 07/08/2018 na sección de En Marea,Galicia,Pol√≠tica

En Marea presenta o seu proxecto de Lei para configurar un verdadeiro sistema de rendas mínimas no noso país

A deputada Paula V√°zquez Verao asegurou que a RISGA ‚Äúnon √© m√°is que un parche‚ÄĚ totalmente insuficiente e ineficaz e salientou a necesidade de lograr un sistema de protecci√≥n social verdadeiramente eficaz e inclusivo

Audio Paula V√°zquez Verao:
https://www.dropbox.com/s/e94cipcm0w4yzae/AUDIO%20PROXECTO%20renda%20social%20.mp3?dl=0

Enlace cuadro proxecto de Lei En Marea: 
https://www.dropbox.com/s/jqtbc70bhpqn7t8/risga%20vs%20modelo%20renda%20social%20galega%20CADRO%20EXPLICATIVO.pdf?dl=0

Santiago de Compostela, 7 de agosto de 2018.-¬†A deputada de En Marea, Paula V√°zquez Verao, presentou o proxecto de Lei que o seu grupo defender√° no vindeiro per√≠odo de sesi√≥ns no Parlamento de Galicia para configurar un verdadeiro sistema de rendas m√≠nimas no noso pa√≠s, ‚Äúporque precisamos un novo sistema galego de protecci√≥n social, que sexa verdadeiramente eficaz e inclusivo‚ÄĚ. A deputada de En Marea denunciou que actualmente ‚Äúa RISGA non √© m√°is que un parche‚ÄĚ. ‚ÄúCatro anos e medio despois da s√ļa entrada en vigor,¬†a RISGA manif√©stase totalmente insuficiente e ineficaz, pola s√ļa escasa cobertura e √≠nfima cont√≠a, a descoordinaci√≥n interadministrativa, a falta de coordinaci√≥n efectiva entre servizos sociais e de emprego, a excesiva burocracia, arbitrariedade e opacidade na xesti√≥n, a incompatibilidade con outras prestaci√≥ns de baixa cont√≠a ou os duros requisitos para o acceso √° mesma‚ÄĚ afirmou V√°zquez Verao. De feito¬†en 2017, a RISGA s√≥ cubriu ao 2 por cento da poboaci√≥n en risco de pobreza(o 0,38 por cento da poboaci√≥n galega) e esta prestaci√≥n deixaba f√≥ra ao colectivo de persoas migrantes en situaci√≥n de irregularidade administrativa. Ademais, Galicia ten ante unha das rendas m√≠nimas de inserci√≥n de menor cont√≠a e cobertura do Estado.

Os obxectivos principais polos cales se aprobaba a Lei 10/2013 ‚Äď favorecer a inserci√≥n laboral ‚Äď tampouco non foron acadados na medida en que non se desenvolveron os tramos de inserci√≥n e transici√≥n ao emprego, √° espera dun Decreto regulador que, debendo ter sido publicado nos seis meses posteriores √° entrada en vigor da lei, a data de agosto de 2018 a√≠nda est√° en tramitaci√≥n. ‚ÄúM√°is de catro anos despois, a Xunta saca en agosto o proxecto de Decreto, con 15 d√≠as h√°biles de alegaci√≥ns, para evitar a contestaci√≥n social. O Decreto non resolve as principais eivas da RISGA‚ÄĚ denunciou. Isto nun contexto de aumento da pobreza¬†e a desigualdade, que se consolida en Galicia, tal como amosa a √ļltima Memoria do Consello Econ√≥mico e Social de Galicia.

En 2017, segundo datos do Consello Econ√≥mico e Social, os efectos do crecemento da econom√≠a a nivel macro, dende 2014, a√≠nda non se fan notar na gran bolsa de persoas en risco de pobreza e exclusi√≥n do noso pa√≠s, especialmente entre as mulleres, os fogares con menores a cargo, a infancia e a mocidade. As√≠,¬†Galicia config√ļrase como unha ‚Äúanomal√≠a do norte‚ÄĚ peninsular, cun nivel de risco de pobreza inferior √° media estatal pero superior ao entorno no que nos emprazamos. A taxa de risco de pobreza, seguindo o indicador AROPE, en 2017, situ√°base no 22,6 por cento, o que sup√≥n unhas 612.085 persoas.

Coa crise, aumentou o n√ļmero de fogares sen ningunha persoa perceptora de ingresos, non tendo diminu√≠do o suficiente dende 2015, sendo a√≠nda 34.700 os fogares nesta situaci√≥n en 2017, ou cunha soa persoa perceptora de ingresos (464.700 vivendas en 2017). O contexto √© a ca√≠da da poboaci√≥n activa, de xeito que¬†no 31,7 por cento dos fogares galegos ningunha persoa ten a condici√≥n de activa. Ademais, entre os fogares con poboaci√≥n activa, o 9 por cento dos mesmos ten a todas as persoas en paro. Detr√°s desta realidade at√≥pase, como salientou Paula V√°zquez Verao, a elevada precariedade laboral no Pa√≠s, que fan que o salario medio e as pensi√≥ns sexan dos m√°is baixos do Estado.

As√≠, a crise consolidou novos perf√≠s de pobreza, ter emprego non garante a inclusi√≥n social (hai un 15 por cento de pobreza laboral) e os sistemas de protecci√≥n social tradicionais, vinculados ao emprego, non funcionan. ‚ÄúOs sistemas de protecci√≥n social do Estado espa√Īol non son suficientes, hai un debilitamento dos dispositivos tradicionais de protecci√≥n social e as rendas m√≠nimas non chegan √° poboaci√≥n que as precisa‚ÄĚ alertou Verao. A nova realidade da pobreza, marcada pola alt√≠sima precariedade laboral e o afondamento das desigualdades sociais,imp√≥n a necesidade dun novo modelo de renda que permita verdadeiramente a inclusi√≥n social de todas as persoas que o precisan, tam√©n a aquelas persoas e familias empobrecidas que non se atopen nunha situaci√≥n de exclusi√≥n.

PROPOSTA DE EN MAREA: Unha prestación garantida de dereito subxectivo

A proposta de Renda Social Galega que fai En Marea pretende dar resposta a esta nova realidade da pobreza. O obxectivo √© concretar o dereito a unha prestaci√≥n social de natureza econ√≥mica e percepci√≥n peri√≥dica que se configura como unha prestaci√≥n garantida de dereito subxectivo, vinculada √° carencia de rendas, para acadar a promoci√≥n da persoa e o seu empoderamento, superando as condici√≥ns que a levaron a precisar a prestaci√≥n. Este dereito ser√° estendido non s√≥ √°s persoas en inclusi√≥n social, sen√≥n tam√©n para persoas e unidades de convivencia empobrecidas, considerando como tal aquelas cuxo nivel de ingresos non acade o 60 por cento da renda media dispo√Īible familiar.

A proposta de En Marea establece un sistema de renda m√≠nima garantida, en d√ļas grandes modalidades, compatibles con outras prestaci√≥ns e rendas. Por unha parte, unha prestaci√≥n garantida, non condicionada, sen requisito de cumprimento do plan de inclusi√≥n social/laboral, destinada a persoas en situaci√≥n de necesidade; doutra banda, unha prestaci√≥n complementaria de activaci√≥n e inserci√≥n social, condicionada ao compromiso de seguimento dun plan de inclusi√≥n social ou de inserci√≥n laboral.

Constátase a insuficiencia dos fondos de inclusión social en Galiza no contexto de gran precariedade laboral e altos índices de pobreza: 0,1 por cento do PIB fronte o 0,4 por cento do PIB e fronte o ideal 2 por cento do PIB. “Falamos dunha cantidade de recursos inxente, si, máis de 1.200 millóns de euros (o Orzamento da Xunta é de 9.371 millóns de euros en 2018). Contrastan os 180 millóns que, en conxunto, a Xunta di dedicar ás funcións de Inclusión Social moi por debaixo da media europea, cos xuros da débeda que ocupan uns 1.200 millóns de euros en 2018.

Ademais, a ca√≠da do Orzamento da Xunta de 2009, dende o 18,4 por cento do PIB, ata o 14.8 por cento do PIB en 2018 sup√≥n que ‚Äúa Xunta renuncia a exercer a s√ļa capacidade de redistribuci√≥n da riqueza, un recorte acumulado que se pode cuantificar en 2.275 mill√≥ns de euros‚ÄĚ.

‚ÄúUn sistema ben dese√Īado de rendas m√≠nimas, que debe ocupar en torno a¬†¬†un 2 por cento do PIB no investimento p√ļblico, ten efectos positivos na elevaci√≥n dos salarios, pola fixaci√≥n dun solo m√≠nimo de ingresos, e na activaci√≥n da demanda interna, as√≠ como, especificamente, na promoci√≥n das econom√≠as locais‚ÄĚ explicou a deputada de En Marea.

A lei presentada por En Marea conta con disposicións finais que prevén a elaboración, en seis meses, dun mapa social galego, un cronograma de implantación da lei por fases, unha memoria económica e proxecto de elevación das contías a medio prazo e o desenvolvemento dun Decreto regulador da Renda Social Galega, en colaboración coas entidades de iniciativa social e colectivos interesados.

‚ÄúPrecisamos ter un mapa social, pois o Goberno non co√Īece a situaci√≥n da exclusi√≥n social e do risco de pobreza‚ÄĚ remarcou. Hai un estudo de 2014 sobre a pobreza infantil, encargado pola Xunta, que non publicado na s√ļa totalidade nin actualizado, e polo que o grupo parlamentario ten preguntado obtendo da Xunta a resposta de que non exist√≠a. ‚ÄúAs√≠ √© como frivoliza a Xunta coa dram√°tica realidade da desigualdade e a pobreza no noso pa√≠s‚ÄĚ lamentou a deputada de En marea.

‚ÄúEn lugar de tentar agochar a realidade, a Xunta debe explicar como vai dotar √° poboaci√≥n que o precisa dunha renda m√≠nima decente, pois falamos dun dereito a nivel europeo‚ÄĚ conclu√≠u Paula V√°zquez Verao.