Especialistas internacionais mapean a vulnerabilidade das principais infraestruturas europeas ante eventos extremos

Tamén definiron xa as metodoloxías para realizar a estimación do risco
Publicado por o d√≠a 09/10/2019 na sección de Galicia,Universidade de Vigo,Vigo

Especialistas internacionais mapean a vulnerabilidade das principais infraestruturas europeas ante eventos extremos

O¬†proxeto europeo Safeway, liderado pola Universidade de Vigo e financiado con 4,5 mill√≥ns de euros, busca a creaci√≥n dunha rede europea de estradas e infraestruturas ferroviarias m√°is seguras. Posto en marcha hai apenas un ano ‚Äďest√° no mes 14 dun total de 42 de duraci√≥n estimada-, o equipo responsable deste traballo reuniuse recentemente nas instalaci√≥ns dun dos socios do proxecto, o Instituto Xeot√©cnico Noruego (Oslo), para p√≥r sobre a mesa os avances acadados e definir a folla de ruta para os vindeiros meses. Como principais avances conseguidos neste primeiro ano de traballo destacouse que lograron mapear os eventos extremos m√°is recorrentes de car√°cter anual para o continente europeo e, xunto con isto, definiron as principais metodolox√≠as para estimar o risco e cuantificar a vulnerabilidade das principais infraestruturas a eventos extremos, tanto naturais como aqueles provocados pola acci√≥n humana.

‚ÄúPrimeiro f√≠xose unha an√°lise dos inventarios, bases de datos e mapas GIS, dispo√Īibles tanto para o continente europeo, como espec√≠ficos dos catro pa√≠ses nos que se levar√°n a cabo probas piloto do proxecto: Portugal, Espa√Īa, Reino Unido e Holanda‚ÄĚ, explica Bel√©n Riveiro, coordinadora do proxecto xunto a Pedro Arias, investigadores ambos do Grupo de Xeotecnolox√≠as Aplicadas da Universidade de Vigo. Nesta li√Īa, os eventos con maior impacto identificados polos xestores das infraestruturas involucrados no proxecto foron: inundaci√≥ns, incendios forestais, mapas de risco de vento e temperatura, corrementos de terra e terremotos. ‚ÄúEsta informaci√≥n cruzouse con mapas de clima actual e previsi√≥ns futuras e isto permitiunos crear mapas din√°micos para as zonas de estudo do proxecto‚ÄĚ, ¬†engadiu a coordinadora do proxecto.

Tecnoloxías para monitorear as infraestruturas a grande escala

Integrado por un consorcio de 15 socios de sete pa√≠ses, Safeway ten como principal obxectivo crear un sistema europeo de xesti√≥n de infraestruturas capaz de dese√Īar, validar e establecer m√©todos, estratexias, ferramentas e intervenci√≥ns t√©cnicas para aumentar de xeito significativo a ¬†resistencia e a seguridade da ¬†rede de estradas e de infraestruturas ferroviarias ¬†ante circunstancias adversas ou eventos extremos.

Ao longo deste ano, o equipo responsable do proxecto comezou xa a traballar nas tecnoloxías e métodos que permitirán monitorear as infraestruturas de transporte terrestre a grande escala, con gran resolución espacial e temporal, grazas aos métodos innovadores que empregaron e que integran teledetección, satelital e terrestre, xunto con datos extraídos de vehículos conectados.

‚ÄúNa reuni√≥n que mantivemos en Oslo, ademais de presentar os primeiros resultados do proxecto, tivemos tam√©n diferentes sesi√≥ns plenarias para discutir a estratexia global do proxecto, as√≠ como os escenarios nos que se van validar as ferramentas e metodolox√≠as desenvolvidas‚ÄĚ, explica Riveiro, ao que engade que no vindeiro ano se continuar√° a traballar nas distintas metodolox√≠as empregadas para o monitoreo das infraestruturas e na integraci√≥n da informaci√≥n extra√≠da no sistema de toma de decisi√≥ns, as√≠ como na definici√≥n da plataforma Safeway e nos servizos que levar√° integrados.

Probas piloto a partir de 2021

As primeiras probas piloto do proxecto non se realizar√°n ata a √ļltima fase do proxecto ‚Äďanos 2021 e 2022-. A previsi√≥n √© realizar un total de catro, distribu√≠das entre: Portugal, ¬†centradas en cuesti√≥ns relacionadas con incendios forestais e inundaci√≥ns; Espa√Īa, en sismos e inundaci√≥ns; Reino Unido, en inundaci√≥ns e falla de noiros; e Holanda, concretamente no porto de Rotterdam, un enclave emblem√°tico polo seu car√°cter intermodal, xa que ademais de estradas e tren, conta tam√©n cunha importante rede de transporte mar√≠timo.

Que partes do proxecto se est√°n levando a cabo desde Vigo?

A Universidade de Vigo conta con tres grupos de investigaci√≥n implicados neste proxecto. Por unha banda, o Grupo de Xeotecnolox√≠as Aplicadas √© o encargado de desenvolver novos m√©todos de monitoreo de infraestruturas a partir de teledetecci√≥n e veh√≠culos conectados; o Grupo de Tecnolox√≠a Enerx√©tica traballa, pola s√ļa banda, na definici√≥n dunha metodolox√≠a que permite mellorar a precisi√≥n de certas variables meteorol√≥xicas que te√Īen un papel fundamental no comportamento e severidade de certos eventos extremos, e o grupo Encomat, de Enxe√Īar√≠a de corrosi√≥n e materiais, investiga en novos materias m√°is resistentes estruturalmente e con capacidade de autoreparaci√≥n.

Comentar noticia

Your email address will not be published.